Algemeen

Maak kennis met Ronald, mede-oprichter van PurpleCloud

Bij de oprichting van PurpleCloud, nu bijna vijf jaar geleden, kon ik mijn inspiratie, meer dan twintig jaar ervaring en mijn gevoel voor de relatie met de klant allemaal meenemen en samengieten tot een mooie onderneming. In deze blog vertel ik jullie graag meer over wie ik ben, en waarom ik samen met mijn partner Guillermo PurpleCloud ben gestart.

Meer dan een oplossing

Voordat ik met PurpleCloud startte, werkte ik al twintig jaar in de detachering. Daarmee had ik al zo veel gezien van het IT-wereldje. Ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging, en tegelijk had ik een goed beeld van wat er beter kon. In de wereld van de detachering heb ik Guillermo leren kennen. We waren eigenlijk een soort concullega’s. Maar ik kon me gelijk vinden in zijn visie. Guillermo zag heel helder in dat je toegevoegde waarde kan bieden door je zo goed mogelijk te verdiepen in een klant. Door mee te denken. Met PurpleCloud helpen we zo met name verouderde ICT-omgevingen verbeteren, maar we kijken ook veel meer naar de combinatie van business en IT. Dus hoe kan IT jouw business verder helpen? En waar heeft jouw business op het gebied van IT behoefte aan? Andere bedrijven komen vaak direct met een oplossing, maar wij proberen echt bij te dragen aan de strategie. Guillermo is met zijn visie niet alleen een fijne partner, maar ook een inspiratiebron voor mij.

Paarse koe onder de Microsoft partners

Waar ik verder nog in het bijzonder geïnspireerd door raakte, was het boek Purple Cow van Seth Godin. In het boek vertelt Seth Godin waarom het zo belangrijk is dat je een product aanbiedt dat onderscheidend is in de markt. Hoe zorg je dat je product opvalt, anders is dan alle anderen, en iets is waar mensen over praten? Hij illustreert zijn idee met een paarse koe. Zwart-witte koeien kennen we allemaal. Daar staan weilanden vol van. Maar kom je ergens een paarse koe tegen, dan valt dat op. Daar zal je over gaan praten. De naam PurpleCloud is ook op dit idee geïnspireerd. Onze ambitie is om onder de Microsoft partners de paarse koe te zijn.

In de rol van relatiemanager

De relatie met de klant is een van de dingen die bij mij hoog op de prioriteitenlijst staan. Dat is ook waarin wij onderscheidend kunnen en willen zijn. Het is natuurlijk het allerbelangrijkst dat de klant tevreden is met wat wij leveren. Ik manage dat door veel contact te onderhouden, en door veel te toetsen of ze tevreden zijn. Ik zie mijzelf eigenlijk ook als een soort relatiemanager. Dankzij het uitgebreide contact kan ik vaak ook al voorzien wat in de toekomst de oplossing is. Daarbij is het belangrijk om goed te blijven luisteren, en mee te denken. Dan hoef ik ook helemaal niks te verkopen. Dan blijkt gaandeweg in het proces wel waar de klant behoefte aan heeft. En als er iets is kun je mij altijd bellen. Geen gedoe met klantenservices of dergelijke.